KOSMETYKA SAMOCHODOWA

PRZYGOTOWANIE POJAZDU

Podczas mycia detailingowego
pojazdu, powierzchnie samochodu są czyszczone w sposób bardzo dokładny, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia, takie jak smoła, asfalt, rdza oraz drobinki metaliczne. W celu zminimalizowania ryzyka powstania rys na lakierze, stosuje aktywną pianę, następnie metodę mycia na dwa wiadra, wyposażone w specjalne separatory oddzielające brud. W jednym z wiader znajduje się szampon samochodowy, a w drugim czysta woda. Rękawice moczone są w szamponie, myta jest część pojazdu a następnie przemywane w czystej wodzie przed ponownym zanurzeniem w wiadrze z szamponem. Dzięki temu zminimalizowane zostaje ryzyko zarysowania lakieru przez zanieczyszczenia zbierające się na rękawicy.

Aby usunąć smołę, asfalt, rdzę oraz drobinki metaliczne oraz pozostałości po owadach, stosuje się specjalne środki chemiczne bezpieczne dla lakieru. Następnie po odczekaniu określonego czasu, chemia jest zmywana wodą pod ciśnieniem.Kolejnym etapem jest glinkowanie lakieru. proces ten mechanicznie usuwa resztki osadu pozostałe po myciu chemicznym.  


Ostatnim etapem jest suszenie powietrzem, które pozwala na usunięcie wody z trudno dostępnych miejsc, takich jak np. lusterka czy wnęki drzwiowe. Dzięki temu samochód zostaje dokładnie osuszony, co pozwala uniknąć powstawania zacieków na lakierze.

KOREKTA LAKIERU

Podczas korekty lakieru, powierzchnia lakieru jest szlifowana w celu usunięcia zarysowań oraz innych niedoskonałości. Do przeprowadzenia tego procesu, wykorzystuje się profesjonalne maszyny Dual Action firmy Rupes, które pozwalają na uzyskanie idealnie gładkiej powierzchni lakieru.

Korekta lakieru jest procesem wieloetapowym, który rozpoczyna się od szlifowania lakieru przy użyciu papierów wodnych o coraz mniejszych ziarnach. Następnie, powierzchnia jest polerowana przy użyciu past bez wypełniaczy, co pozwala na usunięcie zarysowań oraz zmatowień. Podczas całego procesu, grubość lakieru jest monitorowana w celu uniknięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej.


Efekt końcowy korekty lakieru jest trwały oraz pozbawiony hologramów. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej kombinacji past oraz padów, możliwe jest uzyskanie idealnie gładkiej powierzchni lakieru, która zachwyca swoją głębią i blaskiem.

POWŁOKI OCHRONNE

Aplikacja powłok ochronnych na lakier to proces, który pozwala na zabezpieczenie lakieru przed uszkodzeniami mechanicznymi, promieniowaniem UV oraz innymi czynnikami zewnętrznymi.

Powłoki ochronne tworzą bardzo cienką warstwę na powierzchni lakieru, co pozwala na zachowanie głębi koloru oraz blasku. Powłoki te są również hydrofobowe, co oznacza, że woda spływa z powierzchni lakieru, a brud i zanieczyszczenia wolniej się osadzają i są łatwiejsze do usunięcia.


Powłoki ochronne na lakierze, takie jak ceramika, nadają powierzchni szklisty wygląd, który zachwyca swoją głębią i blaskiem. Są one również znacznie twardsze niż lakier bezbarwny, co pozwala na lepszą ochronę przed zarysowaniami oraz innymi uszkodzeniami.


Korzyści z aplikacji powłok ochronnych na lakier są liczne. Oprócz ochrony przed uszkodzeniami, powłoki te pozwalają na utrzymanie głębi koloru oraz blasku przez długi czas. Dzięki nim samochód jest łatwiejszy do utrzymania w czystości, co pozwala na zachowanie estetyki pojazdu na wysokim poziomie.